tirsdag, juli 28, 2009

HURTIGRUTEN


Vi fløy til Tromsø og seilte med Hurtigruten til Trondheim, men det er alt blitt mange år siden.
Nå reiser vi den motsatte veien, men med start i Bergen. Vi seiler dessverre ikke innom ”Trollfjorden” på turen nordover, men får som kompensasjon en tur inn til Geiranger.
Vi tar turen sammen med våre gamle, gode Modum-venner, Ida og Karstein Aunevik, og gleder oss til hygge og samtaler med dem. De går fra borde i Svolvær og biler derfra, via Fauske (hvor Ida har sitt barndomshjem) og hjem igjen til ”Modum”. Vi flyr hjem fra Tromsø og er i hus søndag kveld.
Inne på erindringstapen sitte fremdeles mange motiver fra vår første tur, nå gleder jeg meg til å forevige motiver på turen nordover. Jeg trenger synsinspirasjon, for etter maleriutstillingen på Aur Prestegård har penslene vært sjenerende stille.
Kort sagt. Jeg tar en pause fra bloggene mine nå, men er sterkt tilbake over helgen.
Har du lagt merke til at jeg nå har fått en ”follower”? Det er Vivi fra Jevnaker. Klikk deg inn og bli min ”follower” du også. Det er så hyggelig.

Ingen kommentarer: